Rybářská restaurace, Na Ostrově 86, Český Krumlov

06.07.2010 19:07

Řeknu to na rovinu – v Krumlově radši choďte přes jiný most, aby vás ani nenapadlo se do téhle „restaurace" usadit. Už od soboty přemýšlím, ale zatím jsem si nevybavila srovnatelně děsné místo. Nás tam přivedl vývěsní štít „Úhoř pro dva", na který Trapp myslel celý výlet do zámeckých zahrad a kvůli kterému jsme obešli půl města, abychom se tam vrátili. Nabídka je vcelku pestrá, šest ryb, některé na více způsobů. Pro nerybožrouty doplněné řízkem a smažákem.


Usadili jsme se na zahrádce, bylo tam cca 8-10 lidí. Pan číšník nám přinesl jídelní lístek a na můj dotaz, jaké mají rozlévané víno mi řekl, že Müllera, ale není dobrý (stejně bych si to nedala..). Řekla jsem si teda ledový čaj, ale pán mi řekl, že má jen kolu light, fantu, sprite a hruškový džus. Humpf. Odešel tedy pro pití a nechal nás (dlouho) vybírat jídlo (ze 16 položek). Rozhodla jsem, že jdu do ryby, ale pro jistotu volím lososa. Trapp se těšil na úhoře, ale z dlouhé chvíle jsem začala listovat meníčkem a v dalších jazycích odhalila, že pravděpodobně jde o úhoře mořského, nikoli sladkovodního (co byste taky v jižních Čechách nechtěli, že...?). Trappovi se vybavil hrůzný zážitek z Chorvatska, jak se touto rybou, resp. její kostrou zaobíral celý večer, aniž by se najedl a zbledl. Když se u nás pán konečně zastavil, objednala jsem si lososa, ale bylo mi řečeno, že ho nemají, že je jen candát, úhoř, pstruh a kapr. Tak jsem si dala smažák. Docela zaváhal, že prý „to tam snad ještě bude". Trapp se dozvěděl strašnou pravdu o mořské rybě, ale rozhodl se jí hrdinsky čelit. Na posilněnou si objednal polévku.


Jak jsme později měli možnost vyslechnout, scénka s objednáváním se opakovala u dalších lidí stejně – dlouhý čas na výběr, objednání něčeho, co není, a teprve potom výčet toho, co je. Po dvaceti minutách jsem měla odvahu se zeptat, jestli na nás nezapomněli s polévkou – prý „asi ne, já jsem to řekl v kuchyni a oni si to tam nějak musí přebrat". Když už jsme tam seděli asi 35 minut (jak říkám, bylo tam jen pár lidí), přišla slečna se smažákem a trochou ryby a když jí Trapp řekl, že měl dostat ještě polívku, řekla mu, že jim došla. Na smažáku se toho moc zkazit nedá, ale salát jako oblohu mohli zvolit méně olezlý. Ovšem „Úhoř po mlynářsku s česnekovým máslem" mě pobavil, konkrétně to bylinkové máslo. Na vršku jednoho kousku ryby totiž seděl skrojek másla o rozloze cca 1x1,5 cm :-DD Ke konci jídla nám ještě pan číšník přišel říct, že polívka došla. Na závěr jsme taky ještě zaslechli, jak nějaké sedající si rodince řekl, že to nemá moc cenu, protože už skoro nic nemají, protože za chvíli končí. Bylo asi čtvrt na tři. Podle vývěsního štítu měli do jedenácti...


U placení jsem byla rozhodnutá mu nedat ani korunu, takže jsem musela zapřít své dobré vychování, zvlášť když účet byl X95. Trapp se na to nechtěl koukat a šel radši na záchod (taky nezamykací...), ale bylo mu to málo platné, na zaplacení (s účtem na stole) jsme čekali dalších mnoho minut. Potom už mě jen překvapilo, že si toho búra nenechal automaticky a opravdu mi vrátil, aniž bych se musela dohadovat. Takže odtamtud co nejdál!!!

Nabídka na www.rybarskarestaurace.cz

JÍDLO: 4
OBSLUHA: 5
NE/KUŘÁCI: kuřáci uvnitř i na zahrádce
WC: trága
CENY: ne pro každý den (2 jídla a 2 pití nás vyšly na 500 Kč)
MÁ CENU SE VRACET: rozhodně ne

(napsáno 28.9.2009)

Komentáře: Rybářská restaurace

na ryby ne

Libor | 30.04.2012

Zdravím,
měl jsem tu smůlu, že jsem se nechal nachytat na ty ryby. Bylo málo po poledni a řekli mi, že candáta mají. Neměli a pak ani kapra. Skončil jsem u předimenzovaného pstruha, zjevně z mražáku, ale musel jsem ho celého. Nikdy více.

Přidat nový příspěvek