Farmářské trhy

08.08.2010 12:05

V sobotu jsem poprvé zavítala na jeden z farmářských trhů v Praze, které jsou poslední dobou dost v módě.

Jednalo se o trh na Kubánském náměstí, protože ho máme nejblíž a taky se koná pravidelně a často (každé úterý a čtvrtek 10-18 hod a každé sobota 10-14 hod). I přes poměrně nepěkné počasí (zataženo, občas déšť, docela zima) bylo na trhu celkem dost lidí a u některých stánků dost fronta. Moc se mi líbilo to, že se sice zelenina dávala do igelitových pytlíků, ale téměř všichni měli košík, síťovku nebo plátěnou tašku, takže žádné klasické šustění a barevné reklamní slogany.

Dozvěděla jsem se - proč v hypermarketech neprodávají český česnek. Proč i ty obchody, které se vyhnou neoblíbenému čínskému česneku, nabízejí španělský. Lidi, myslím, že to je proto, že ten český česnek je tak maličký, že je to těm obchodům trapné. ;)

Mile mě překvapilo - stánek firmy Gran Moravia. Tenhle sýr kupuju pravidelně, je totiž výtečný a rozhodně cenově dostupnější než italské sýry parmazánového typu. Parmazán mám vždycky doma do zásoby. Výborný je, že se dá i zamrazit (například už nastrouhaný, a pak je připravený rovnou k použití). Nečekala jsem, že tu najdu stánek velké a známé firmy - a o to víc mě potěšil cenový rozdíl mezi nákupem od nich a nákupem přes obchod. Takže hned několik kousků putovalo do tašky a příště se k nim zase vydám.

Nemile mě překvapilo - vejce. Na celém trhu jsme našli jen jeden stánek s vejci. Když už jsme se chystali jich nabrat velké plato, podívala jsem se důkladně na číslování a ejhle, trojka na začátku. Trojková vejce pocházejí z klecových chovů, kde je slepice celý život zavřená v malé kleci, před ní jede pás se zrním a pod ní jede pás odnášející vejce a bobky. Aby to dobře propadávalo, i "podlaha" je klec. Drátky se pak slepicím zařezávají do nožek. Už před delší dobou jsme se rozhodli nejíst trojková vejce. Je škoda, že jediný prodejce na trhu má jen tahle. Takže vejce jsme museli koupit v hypermarketu (Tesco nebo Albert už nabízejí i vejce dvojková - z chovu na podestýlce; nemají je ale vždycky).

Na závěr jsme se stavili u mlékomatu (který je na náměstí stabilně, bez ohledu na konání trhu), kde si Trapp natočil své oblíbené čerstvé mléko. Tentokrát jsme se rozhodli ho vyzkoušet nepřevařené, protože se odborníci zatím neshodli, jestli je to nebezpečné nebo ne (že spíš ne, ale co kdyby... :)

Tak se někdy zajděte na trh podívat, zelenina je tu levnější a seženete tu i kozí a ovčí sýry. :-P

Komentáře: Farmářské trhy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek