Taverna Olympos, Kubelíkova 9, Praha 3

06.07.2010 19:33

Sem jsem se těšila hned třikát, protože 1) mám ráda řeckou kuchyni se spoustou jehňat a extra sladkými zákusky, 2) restaurace má pěkné = slibné webovky a na nich v jídelním lístku hummous, 3) když jsem před odchodem z práce řekla, kam jdeme, kolegyni mi odpověděla, že to zná a že tam vaří dobře. Bohužel mi náladu zkazili hned u vstupu, když nás i přes rezervaci v nekuřáckém posadili do kuřáckého s tím, že tam teď stejně nikdo nekouří (když pominu, že to je debilní výmluva, tak to ani nebyla pravda). Takže když mě potočili, přesedli jsme si do nekuřáckého, které ovšem bylo dál od baru a od kuchyně a navíc tam nikdo neseděl, takže tam čísník musel chodit jen kvůli nám. Prozradím vám konec – nebyl zpruzený, jak jsem čekala, ale byl to profík, co ví, že ho živí dýško ;)

Jako správná prasátka jsme začali u předkrmu. Páč jsme se nemohli rozhodnout, jestli si dáme už zmiňovaný hummous, nebo kozí fetu, využil pan čísník našeho zaváhání a pošťouchl nás k objednání obojího. K tomu ještě pěknou teploučkou pitu. Musím říct, že nerozhodnost pokračovala – do teď neřeknu, co bylo lepší. Hummous krásně hladký, hlavně ne moc kyselý, lahoda. Z fety byla správně cítit koza, ale ne tak, že odrazovala. Myslím, že by chutnala i ne-kozo-žroutům. A teď pozor! Oba předkrmy měly 200 gramů! Báječně jsme se najedli :) Ovšem to měl být teprve začátek...

Trapp zvolil Kleftiko (jehněčí kousky masa, brambory a zelenina pečené v perg. papíru) a já Sutzukakia Smirneika (mleté masové válečky v ostré rajčato-paprikové omáčce) s rýží. Sotva jsme doškrábali poslední zbytky hummousu, už jsme měli na stole jídlo. Obsluha vzorná. Každopádně podezřele rychlá na to, aby jídlo bylo čerstvé. Moje masové válečky tedy byly rozhodně velmi rychle studené, z čehož soudím na mikrovlnný ohřev :( No, Trappovi chutnalo, a co mi dával kousky jehněte, byly úplně křehké (a teplé ;). Jak chutnalo moje jídlo je těžké říct. Nutno k tomu udělat vsuvku:

[Vůbec nechápu zlozvyk téměř všech českých restaurací volit jako ozdobný prvek petrželovou nať. Vzhledem k tomu, že je dost aromatická, netvoří ve výsledku ozdobu, ale mění chuť jídla. Standardně se používá jako bylinka nebo koření, a tak by to podle mě mělo zůstat. Samozřejmě to chápu u jídel, jejichž je součástí, stejně jako bych dala na italskou rajčatovou omáčku lístky bazalky nebo oregána (podle dochucení). Co ale například dělá petržel na znojemský pečeni???]

A pro úplné objasnění – nesnáším petržel. Nejen z principu, ale i chuťově. Ve výsledku jsem tedy ze svého jídla měla dojem, že mám petrželové šišky v petrželové omáčce s petrželí. Kromě toho jsem už byla příjemně najedená z předkrmů. Ve výsledku jsem se v tom ponimrala, snědla polovinu a zbytek si nechala zabalit (s předsevzetím, že to dojídat nebudu a Trappovi to jistě přijde druhý den vhod ;) 

Kvůli kompletnímu hodnocení jsme se ještě zapřeli a dali si jeden zákusek dopůl, abychom referovali o celém menu. Místo tradičních a již vyzkoušených baklavy a chalvy jsme vybrali Kantaifi (vlásky z jemného listového těsta plněné medem a ořechy). Nebylo tak sladké, jak jsem v první větě očekávala, ale nezklamalo.

Ale již byl čas se odebrat dom a v klidu trávit. Body uděluji mimo jiné i za možnost placení kartou. Samozřejmě taky za číšníka, který napravil první dojem z místních packalů. Časem dám Olymposu druhou šanci, aby napravil, co se tentokrát nepovedlo a podrthl to dobré. A nebo ne. Ale to až někdy jindy.

nabídka na www.taverna-olympos.eu

JÍDLO: 3
OBSLUHA: 1
NE/KUŘÁCI: obojí
WC: OK
CENY: ne pro každý den, na některá chvíli spořte (většinou 150-350 Kč)
MÁ CENU SE VRACET: spíše ano

(napsáno 19.11.2009)

Komentáře: Taverna Olympos

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek