Ariana, Rámová 6, Praha 1

06.07.2010 18:43

Tuhle restauraci v centru Prahy vlastní sám pan Afghánec a při pohledu do kuchyně se taky nezdálo, že by měli český kuchaře, což nám dodalo víry, že jídlo bude blízké tomu pravému. Interiér je vyzdobený (místy přezdobený) fotkami, cetkami, koberci, lampami, dýmkami a dalšími artefakty navozujícími atmosféru východu. Naštěstí po Trappovi nevyžadovali fous dlouhý na celou pěst, ani já jsem nebyla zmrskána za nošení kalhot (patrně proto, že jsem si pro jistotu vzala sukni ;). Restaurace je poměrně malá, cca 8-10 stolků.

Nevím, jestli jsme měli štěstí, nebo je obsluha vždycky taková, ale číšník, který měl ten den službu, opravdu svůj podnik znal. Byl to přesně ten člověk, co vám dokáže vysvětlit, co v tom jídle je, poradit, jaká je vhodná příloha, nebo říct něco o vínu, které rozlévá (nechával i ochutnat).

My jsme si oba dali jehněčí, což na můj rostoucí hlad nebyl dobrý nápad. Maso je potřeba dělat celkem dlouho, takže jsem hladově sledovala, jak u jiných stolů lidi dostávají jídlo, jí a odcházejí, zatímco já (my) pořád čekám(e). Pan čísník vystihl mou nedočkavost a obhájil dlouhou přípravu. Čekání se nám ale vyplatilo. Maso bylo tak křehké, že do něj stačilo píchnout vidličkou a rozpadalo se. Trapp ho měl v rajčatové omáčce a já s rýží, ve které byla mrkev a rozinky a vůbec nebyla suchá a dala se jíst samotná. K tomu ještě kofty (placičky z mletého masa v ostřejší omáčce) a perský chleba. Bylo to vynikající.

Bylo to tak vynikající, že Trapp si po jídle ještě objednal jedny kofty. Je to sice předkrm, ale co na tom :) Pak ještě následovala sladká tečka v podobě baklavy (už trošku starší :( ) a halvy (čerstvá a taky výtečná). K tomu mě potěšilo preso, které bylo preso a nikoli velký hrnek kafe.

Sečteno a podtrženo – pokud máte chuť na nějakou exotiku, která ale není zase tak vzdálená našim chutím, určitě se v Arianě stavte. Není sice nejlevnější, ale jedna večeře vás určitě nezruinuje.

Nabídka na kabulrest.sweb.cz

JÍDLO: 1
OBSLUHA: 1
NE/KUŘÁCI: ?
WC: dá se
CENY: ne pro každý den (většinou 150-250 Kč)
MÁ CENU SE VRACET: rozhodně ano

 

(napsáno 13.9.2009)

Komentáře: Ariana

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek