Kmínový chleba s pivem - nekynutý

03.06.2012 17:39

Na 1 formu (údajně 12 porcí) si připravte:

500 g hladké mouky
2 lžíce krupicového cukru
1 lžíce kypřícího prášku do pečiva
1,5 lžičky soli (pokud jste soliči, můžete přidat; chlebík je trochu do sladka)
1 lžička jedlé sody
60 g másla
4 lžičky kmínu
2 vejce
180 ml podmáslí
180 ml piva (dávala jsem světlé)

V jedné míse smíchejte mouku, cukr, prdopeč, sůl, sodu a kmín. Nastrouhejte do ní máslo. V druhé misce rozšlehejte vejce s podmáslím a přidejte většinu piva. Nalijte do suché směsi a umíchejte řidší těsto. Podle potřeby můžete přidávat zbytek piva.

Těsto vyklopte na pomoučněnou plochu a asi 10 minut jemně zpracovávejte (těch 10 minut je pěkně nudných; moc nevím, k čemu přesně tento krok slouží, ale bála jsem se ho vynechat).

Těstem vyplňte formu na chlebíček (cca 13x23 cm; já mám formu z Ikea, která má 1,3 litru a je přesná) a na povrchu párkrát nařízněte.

Pečte uprostřed trouby na 180 stupňů cca hodinu až 70 minut, potom vyzkoušejte špejlí, která by po vytažení měla být suchá.

Já jsem připravila poloviční dávku, které také stačil poloviční čas (a proto je to na fotkách takový zakrslík).